Transportní a průmyslová kolečka
V TENTE věříme v chytré řešení manipulace, které znatelně zkvalitňuje životy lidí a jejich pracovní prostředí.
Pojezdová transportní a průmyslová kola a kolečka TENTE prokazatelně zvyšují produktivitu, zajišťují bezpečnost a odkrývají nové obzory ve věcech designu a odolnosti stejně jako šetrnosti k životnímu prostředí.
Transportní kolečka a kola
Transportní kolečka a kola potřebujete všude tam, kde přepravujete materiál nebo výrobky z jednoho pracoviště na jiné. Transportní kolečka rozlišujeme podle řady parametrů. Mezi nejzákladnější patří nosnost kolečka. To znamená přípustné zatížení, kterému mohou kolečka nebo kola odolat. Rozlišujeme mezi statickou a dynamickou nosností. Statická nosnost je maximální zatížení, které zařízení může vydržet, když stojí na podlaze nebo se pohybuje jen nepatrně. U transportních koleček je rozhodující především dynamická nosnost. Ta se týká nosnosti při určité rychlosti na rovné podlaze.
Transportní kolečka dle nosnosti
- Kolečka pro lehká transportní zařízení
- Kolečka pro transportní zařízení
- Kolečka pro vysoká zatížení
- Kolečka pro extrémní zatížení
Materiál běhounu
Dalším důležitým parametrem při výběru transportních a průmyslových koleček je materiál běhounu. Běhoun je ta součást kola, která přichází do přímého kontaktu s podlahou. Materiál běhounu má velký vliv na kvalitu kolečka i kola. Materiál ovlivňuje nosnost, jízdní kvalitu a valivý odpor.
Běhoun by měl být měkčí než podlaha, na které jsou kolečka používaná.
Běhouny pro transportní kolečka vyrábíme z tvrdých i měkkých materiálů. Mezi tvrdé materiály patří polyamid, polypropylen nebo litina. Tyto materiály jsou velmi odolné vůči korozi a rozbití a mohou být použity i při vysokých teplotách. Tvrdé běhouny mohou poškodit zejména citlivé a náchylné podlahy. Měkké běhouny vyrábíme z pryže a polyuretanu (PUR).
Otočné transportní a průmyslová kolečka s brzdou
Při manipulaci a přesunu materiálu potřebujete zajistit vysokou manévrovatelnost se zařízením. Otočné kolečko je vysoce manévrovatelné při jakékoli velikosti a hmotnosti a umožňuje časté změny směru. Kvůli této mobilitě však otočné kolečko není vhodné na zařízení pro dlouhé a přímé jízdy. Proto se běžně kombinují pevné kolečka s otočnými, což zajišťuje ideální pohyb v přímém směru i otáčení.
Pro mnoho zařízení je důležitý nejen pohyb, ale i bezpečné stání. Taková zařízení vybavíme brzdovým systémem, který zabezpečuje stabilitu při nečinnosti. Jednou z možností je totální brzda. U tohoto systému je kolečko vybaveno uzamykacím mechanismem, který současně zabrzdí jak kolo, tak i otáčivou aretaci. Lze jej použít se samostatnou brzdou, která zabrzdí pouze jedno kolečko, stejně jako s centrální brzdou, která současně uzamkne několik koleček.